Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Miranda Yvonne - WaarBenJij.nu Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Miranda Yvonne - WaarBenJij.nu

Perth

Blijf op de hoogte en volg Miranda

31 Oktober 2013 | Australië, Perth

Het is weer een tijdje geleden sinds het laatste verslag maar de tijd
gaat zo snel........
We hebben een fantastische tijd in Syndey gehad, waar we zo'n 3 maanden gebleven zijn. Zoals eerder verteld zijn we daar gaan fundraisen, wat een bijzondere tijd is geweest. We hebben veel gelachen en soms enorm frustrerende dagen gehad, maar een goede ervaring zeker. Met het bedrijf zijn we gezellig nog een paar keer op 'traveltrip' geweest, waren leuke bijkomstigheden. We zijn daardoor toch nog in hoofdstad van Australie beland. Was het erg koud en nat, beetje Nederland aan de andere kant van de wereld. Lekker hoor op een soort van camping met -2 nachtvorst. Genieten! hahaha ;-) Moeten zeggen dat t ons niet echt gecharmeerd heeft. Op onze vrije zaterdag een bezoekje aan t parlementshuis bezocht, was erg mooi en eigelijk t enige wat er echt te beleven was. Maar we zijn er geweest en weten wat we niet gemist zouden hebben haha maar op kosten van de baas kun je niet klagen natuurlijk ;)
Ook zijn we op traveltrip naar New Castle geweest, wat zo 4 uur ten noorden rijden van Syndey ligt.
Hier hadden we mooi weer en een groot luxe appartement. Halverwege de week werden we opgesplist, Yvonne bleef bij Oxfam en Miranda naar Care. Dat werd dus voor Miranda weer fundraisen op straat met een heel nieuw team,
wat toch ook een leuke ervaring was.
Sydney schijnt een van de moeilijkste steden te zijn om te fundraisen dus we zijn toch een beetje benieuwd hoe t in Nederland zou zijn.... Dus who knows, stoppen we jullie wel de volgende keer met een stomme opmerking !

Maar leuke tijd gehad in Sydney in die 3 maanden, we zijn nog vrienden tegengekomen die we ontmoet hebben in Brisbane, Airlie beach en Byron bay. Australie is groot maar soms ook zo klein:-) We hebben genoten om iedereen weer te zien en uiteindelijk was de stad voor ons te groot maar toch ook wel mooi. Lekkere luie dagen in t park gehad en heerlijk beetje over markten gestruind en toch wel bijna alle uithoeken van de stad gezien.

Na 3 maanden was dan weer tijd om verder te reizen, maar niet zonder
The Blue Mountains te hebben bezocht.
De three sisters bekeken (3 enorme rotsen wat een verzonnen legende is) Maar verzonnen of niet, wat een mooi uitzicht en prachtig stukje Australie, was zeker de trip waard!
De volgende dag was onze laatste dag Sydney, heerlijk in de zon gelegen in het park en s'avonds de bus naar Melbourne genomen.
Na 14 uur in de bus waren we daar om 7 uur s'morgens, de backpack's in het hostel afgedropt en de stad gaan ontdekken. Wat een fantastische, sfeervolle stad met een hoop mooie gebouwen en parken. Heel anders dan Syndey, zoals veel mensen zeggen meer europees en daar zijn we het helemaal mee eens.
We zijn 4 dagen gebleven om de stad, tuinen en al het moois te zien. Nader inzien hadden we Sydney en Melbourne misschien moet omdraaien qua tijd maar we hebben toch veel gezien. (Ze zeggen hier "die Nederlanders lopen zoveel" en dat klopt haha)
En spijt ergens van .... nee dat woord bestaat niet dit jaar.
We hadden besloten ons toch eens aan een campervan huren te wagen en naar Perth te rijden via de Great Ocean Road (tussen Melbourne en Adelaide) maar na informeren pakte dit duurder uit dan we dachten en moesten we toch een beetje wijs blijven.
We hebben toen maar besloten om de Great Ocean Road met de 12 Apostles en the Londen Brigde te gaan bekijken met een daytrip. Super goed verzorgd en leuke dag, het waren er nog maar 8 en orgineel maar 11 dus waar de naam vandaan komt ... schiet ons maar lek.

De volgende dag zijn we naar Perth gevlogen waar we met open armen door Tessa (schoondochter van oom Jan) werden ontvangen
en naar Jan in Attadale werden gebracht.
Waar we na een weekje relaxen en de omgeving verkennen, Fremantle, City Beach, Cottesloe en Perth city zelf, naar werk zijn gaan zoeken.
Na een paar dagen CV afgeven en e-mails versturen maar geen reactie, hadden we op 1 dag 3 uitnodigen voor fundraising, bij de salingclub in Fremantle en bij een agency voor in de horeca. Na een interview bij alle drie en een hoop denken, werken we nu bij de salling club als serveersters en bij de agency, die ons naar verschillende plekken in en rond Perth stuurt.
Ondertussen zijn we alweer bijna 3 weken in Perth en blijven hier tot we weer naar huis gaan om te werken en de omgeving te zien.
We hebben nog een leuke zeiltrip op de planning staan met Martin en Tessa en er is nog een hoop te bekijken even buiten Perth.
De lente is hier onsertussen goed aangebroken, van zo'n 23graden met wat regen hebben we nu weer het heerlijke 35graden.
We gaan in shock raken als we thuis komen.

New Zealand staat nog steeds op ons lijstje maar die gaan we toch bewaren voor een volgende reis. Het moet zo'n mooi land zijn met zoveel te ondekken, dat we daar toch iets meer tijd voor willen nemen.

We kunnen niet geloven hoe snel dit jaar is gegaan, nog maar een maandje......
Hoewel we eigelijk nog niet klaar zijn met onze ontdekkingen, zijn we natuurlijk blij zo iedereen weer te zien en kijken we uit naar een echte kerst ;) Dus tot snel allemaal !!
Hele dikke knuffels
Yvonne & Miranda

• 31 Oktober 2013 - 15:50

Ella Ella :

Mooi om te lezen allemaal weer!! En wij missen jullie ook!! Hihi tot snel! En genieten genieten genieten!! Dikke kus lieverds

• 02 November 2013 - 09:23

Kirsten Van Lienden:

Hihi leuk om te lezen hoe jullie alles ervaren (: Wel grappig dat dit stukje Perth heet, maar voornamelijk over Sydney gaat. Geniet nog van het laaste (halve?) maandje!