vertrokken uit Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Miranda Yvonne - WaarBenJij.nu vertrokken uit Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Miranda Yvonne - WaarBenJij.nu

vertrokken uit Cairns

Blijf op de hoogte en volg Miranda

20 Januari 2013 | Australië, Cairns

Hi all!

Eindelijk weer even een berichtje vanuit Australie, weinig internet verbinding de laatste weken dus zullen jullie even bijpraten. Gister zijn we vertrokken uit Cairns (werd ook wel tijd na bijna 6 weken) de tijd is gevlogen. Ontzettend veel mooie dingen gezien en gedaan tijdens de weken in Cairns. We zijn begonnen met de Cape Tribulation tour, dit was een mooie tour door t regenwoud, zwemmen in de koude beek van Mossman Grove, Rex lookout en prachtige stranden. Dezelfde week hebben we een dag Great Barrier Reef gedaan, 2 uur met de boot om vervolgens op 2 verschillende lokaties te snorkelen en enorme en kleurrijke vissen te bekijken. Was een geweldige dag, lekker zitten smelten op de boot:-)

Dagje een auto gehuurd, uitdaging om links te rijden en eerst rechts te kijken maar met Navi Miran naast me die alles in de smiezen heeft gehouden is het helmaal goed gekomen. Zijn begonnen in Port Douglas daar even over de markt gestruind en gezwommen in de zee. Later toch nog een keer naar Mossman Grove gereden, gewoon omdat het zo mooi was:-) De dag geeindigd met een 17km lange slinger weg naar Kuranda ergens boven op een berg in t regenwoud, helaas waren we daar te laat en was alles dicht. Om toch niet die verschrikkelijke weg voor niets gereden te hebben zijn we even het regenwoud in gelopen :-) geen goed plan, we zagen geen hand voor ogen en het lijkt of alle beesten schreeuwen naar je hahaha wat een herrie zeg! Wel een onwijs leuke dag geweest, auto huren is zeker bevallen!

Vorige week zijn we op de Ferry gesprongen naar Fitzroy Island met een paar mensen van t hostel. Mogen wel zeggen een beetje heaven on earth zooo ontzettend mooi, helder blauwe zee en witte stranden. Het wit was van het koraal uit de zee wat er geweldig uit ziet alleen een beetje pijnlijk voor de voeten:-) zouden bijna verlangen naar waterschoentjes haha Daar heerlijk dagje vertoefd zonder veel inspanning beetje zwemmen, luieren en snorkelen, wij zeggen prima!

Uiteindelijk toch nog maar een dagje Skyrail geboekt, je gaat met de trein naar Kuranda (nu was het hippie dorp wel open) en na een paar uur Kuranda met de Skyrail terug. Trein was ontzettend leuk met een mooie stop bij de Byronn River wat een grote waterval is. In Kuranda wat uurtjes over de markten gelopen en een vlindertuin bezocht en terug met de Skyrail. Viel een klein beetje tegen maar wel kunnen zien hoe enorm het regenwoud is en ach dan heb je t toch gezien he :-)

En nu rijst de vraag uuhhmm jullie waren daar toch zo lang vanwege werk??? Jaaa toch wel! We hebben verschillende shifts kunnen draaien in het Shangri-la hotel in Cairns, Kerst hebben we gewerkt in het Pullman Int. Hotel in Cairns tijdens de grootste kerstlunch van de stad en verder aardig wat kunnen werken in Port Douglas bij het Shareton Hotel. Hier de meeste tijd doorgebracht bij de poolbar wat vooral een hoop lopen was in de brandende zon maar ook een beetje met een buggie in de ronde cruisen. Ontzettend leuke tijd gehad!

Zoals we al zeiden gister tijdens poging 2 eindelijk Cairns verlaten (de eerste keer hadden we de bus gemist hahaha ) en aangekomen op Magnetic Island " Maggie" . Vanmorgen optijd opgestaan om de wildlife tour te doen hier in t hostel, was zo ontzettend gaaf!! Alles kunnen vasthouden vandaag, foto's komen hier snel maar staan al op facebook. Uploaden met tablet gaat niet en met mobiel zegmaar alleen sos bereik hier, dus komt morgen of overmorgen. Was ontzettend leuk een foto gekregen waarbij we een Koala vasthouden maar gelukkig zelf ook kunnen maken want denk dat die de tassen niet overleefd ;)

Vanmiddag een behoorlijke wandeling naar t Fort op t eiland gemaakt, vandaag weer geweldig weer dus lekker verbrand en heerlijk lopen zweten   Paar uur later toch de bus nog gepakt om Rock Walliby's te voeren en te luieren aan t strand. We hadden weinig tijd hier maar veel kunnen zien, morgen volgende bestemming Airlie Beach !!!!

Wij spreken jullie snel weer !

Veel liefs Miranda & Yvonne

• 21 Januari 2013 - 02:27

Sonjs Van De Ven:

Hee lievers
    We zijn blij te horen dat jullie zo genieten.
    We hebben vandaag eindenlijk een mailtje van je mum en pap gekregen.
    Wel een gek gevoel hoor, mijn zus hier in NZ maar geen contact.
    Zij hbben het ook naar de zin.
    Houwe zo luitjes.
    Liefs van ons, heve fun and stay safe.
    John Sonja ans Jared

• 21 Januari 2013 - 02:27

Sonja Van De Ven:

Hee lievers
    We zijn blij te horen dat jullie zo genieten.
    We hebben vandaag eindenlijk een mailtje van je mum en pap gekregen.
    Wel een gek gevoel hoor, mijn zus hier in NZ maar geen contact.
    Zij hbben het ook naar de zin.
    Houwe zo luitjes.
    Liefs van ons, heve fun and stay safe.
    John Sonja ans Jared

• 21 Januari 2013 - 16:45

Lida:

Hoi meiden Jullie hebben al heel veel leuke dingen gedaan en wat een lekker weer is het bij jullie Hier is het koud en er ligt een pak sneeuw Ome anne zat te griezelen toen hij jullie zag staan met die slangen wat een leuke fotoos die andere diertjes waren zeker koala beertjes Hebben jullie al veel Nederlanders ontmoet in Australie of valt dat mee Wij zijn hier aan het klussen als ik dan lees wat jullie allemaal mee maken denk ik wat een leuke tijd hebben jullie Nou Yvonne en Miranda nog veel plezier en nog vele leuke baantjes hopen wij dat jullie die nog krijgen groetjes Tante lida Ome anne

• 22 Januari 2013 - 13:59

Mas:

Klinkt allemaal ontzettend gaaf!! En de foto's zijn ook fantastisch. Ben erg benieuwd wat jullie op de nieuwe bestemmingen allemaal gaan ervaren. Hoop dat jullie ook daar weer leuke baantjes vinden. Veel plezier! Liefs, Mas